Thursday, July 1, 2010

Perubahan!!


Aku melihat jam, ia bergerak pantas tanpa di sangka..aku melihat cahaya beralih dari gelap ke terang ke gelap itu menunjukan perubahan masa yang tiada bandingan...aku melihat kalendar dari hari ke hari sambil memerhatikan pertukaran hari yang bergitu asyik...tidak aku sangka biar berubah begitu cepat..ia sama seperti perangai manusia yang berada di sekeliling kita..
adakalanya kita rasa hebat berbanding orang laen tetapi adakah ia benar2 hebat?..kadang2 kita tertanya2 siapa yang terbaik dari yang terbaik..bagi aku manusia semua sama, tiada yang hebat, tiada yang bagus, manusia semuanya tidak sempurna..kita melihat orang itu segak pakaianya, tetapi adakah perwatakan sesegak pakaianya?...aku rase setiap orang ade pendapatnya bagi aku setiap perlakuan dan tindakan seseorang itu tidak boleh di ukur dari luaran malahan ia patut di ukur dari dalaman..tidak semestinya cantik luaran, cantik jugak dalaman..
setelah ape yang aku dapat rasakan aku merasakan manusia ini kalo di pandang melalui luaran nescaya hati dan perasaan akan mudah tertipu...Bak kate perpatah " Habis madu bersepah buang"..kita akan merana di hujung hari di atas tidakan yang terburu2...sebaiknya mengenal hati budi sesorang itu wajar kerana ia dapat membantu kita dalam mencari identiti sebenar orang yang kita inginkan...kadang kala ia dapat membantu kita dalam proses mematangkan diri, menjadikan kita seorang yang tabah dalam mengahadapi cabaran...oleh itu saya merasakan kita patut mengenal bru bercinta..tidak kisah la kita berangan dahulu ia tidak akan memudaratkan kita di hujung hari seperti "Putus cinta" kerana putus cinta boleh membuat kan kita berani melakukan aper sahaja..

Salam Luahan =p

No comments:

Post a Comment

My Follower