Friday, July 9, 2010

Gembira dalam pertanyaan


Kadang2 aku melihat orang sekitar aku bahagia pabila mereka bersama yang tersayang aku mula cemburu dengan kebahagiaan mereka.. mengapa hidup aku tidak sama dengan mereka?..kenapa aku selalu dibelengu oleh pendustaan, kekecewaan, penipuan?...adakah aku bersikap tidak adil semasa bersama2 dengan pasangan aku? adakah aku tidak setia dengan pasangan aku? adakah aku tidak jujur dengan pasangan aku?

Aku menjaga pasangan aku dengan hati yang tulus dan suci...pabila aku mencintanya aku betul2 memaksudkannya...hanya orang yang betul2 mengenali aku sahaja paham dan mengerti dengan perangai dan kerenah aku..

Aku selalu menanyakan persoalan yang sama dalam fikiran dan hati aku ini..
adakan cinta ibarat bunga baru mekar dan lama-kelamaan ia akan layu jika tidak menjaga dengan betul....
adakah kasih sayang ibarat kelopak bunga?
ini lah persoalan2 yang sering berlegar2 dalam permikiran aku...

Tetapi aku akan berasa bahagia pabila melihat ex2 aku dan kawan2 aku bahagia..itu sudah cukup buat aku...biarla mereka bahagia dan aku menumpang kebahagian mereka..

Harap2 aku akan berjumpa dengan seseorang yang betul2 sesuai dan memahami aku..

salam Cinta ^_^



2 comments:

  1. kau bahagia melihat mereka bahagia??

    dlm pemahaman aq, bahagia ko kecapi tu adalah racun..ko sbnarnya adalah org yg pling menderita..penderitaan yg ko sndiri tau ape penawarnya..

    ape ko dpt??
    ape untungnya??
    theres no point to let go of the best moments of ur life dear..

    aq simpati akan kau, tp aq hanya gagak itam..hanya mampu melihat dan menilai..tp aq mampu berharap, agar kau mndpt bahagia seperti yg ko impi2kan..

    ReplyDelete
  2. bg aku itu sudah cukup untuk bahagia..mybe orng berpandangan aku nie menyeksa diri sendiri...wahal they all xtau ape2!!

    ReplyDelete

My Follower