Sunday, June 27, 2010

Terjawap

Pada hari ini..kebenaran telah terungkai ..segala penantian berakhir di sini..aku tidak menyangka hubungan ini yangg sungguh indah daa bermakna hanya setakat ini..walaubagaimana pun aku harus menerima keputusan in dengan hati yang terbuka dan redha..kemungkinan segala benda yang terjadi pada aku ini ade hikmah sebaliknya..

Hikmah?...apakah hikmah yang dimaksudkan itu?..adakah ia sesuatu yang mengembirakan atau menduka citakan?...aku tidak mengerti perkataan " Hikmah " sebelum ini...apa yang aku paham segala yang berlaku adalah suratan takdir... tetapi sekarang aku telah paham aper maksud atau erti " Hikmah " itu..




Betul kata Mimi Adzha" everything that happen to ko ade hikmah nyer, mybe in 2 years lagi ko akan berubah, pe
rcaya la cakap aku, mulut aku masin tau "... aku teringat kembali ape saja ucapan dan perkataan yang di sampaikan oleh Mimi..betul katanya..ape yang belaku kat aku sekarang ialah satu ujian dari ALLAH SWT...ia mahu mengajar aku untuk menjadi lebih matang dari yang matang....ia nk mengajar aku supaya menjadi lebih kuat dan tabah dalam menghadapi satu cabaran..

Alhamdullilah, ape yang aku nampak dan rase slama ini terbukti Benar kata2 itu...aku nampak pengalaman bukan hanya di satu tempat, masa atau ketika...ia berada dimana2 saja..aku sekarang sedar akan sume itu..masa aku belaja di Politeknik aku tidak nampak aper yang aku patut belaja tetapi bile aku berada di Kolej aku sedar aku patut bersedia dengan apa2 cabaran..

Bagi Cinta pula, aku rasa setalah aper yang belaku pada diri aku selama aku hidop di dunia ini banyak mengajar aku supaya tabah, cekal, bersabar dalam menghadapi hidop yang penuh dengan rintangan.. mungkin aku tidak ditakdirkan bersama dengan die sebab ada yang lebih baek .. yang lebih sesuai.. bak kata kawan aku " jangan ko mencari cinta, biar cinta cari ko sebab bila cinta mencari ko bru laa orang itu pandai menghargai kau"...aku akan cuba percaya akan kata2 kawan aku itu..

Sekarang aku hanya perlu menumpukan perhatian aku ke araha Study dahulu..cinta2 biarla ia datang kepada ku...

Salam Jiwang =>


2 comments:

  1. "Sekarang aku hanya perlu menumpukan perhatian aku ke arah Study dahulu..cinta2 biarla ia datang kepada ku..."

    aku suka quote ni!
    chill dude! ^_^

    ReplyDelete

My Follower